Sirte Pihlaja – onnellisten asiakkaiden asiantuntija

Sirte Pihlaja_300x242

Sirte Pihlaja työskentelee sen eteen, että me suomalaiset saisimme mahdollisimman paljon hyviä palvelukokemuksia ja yritykset onnellisia asiakkaita sekä hyvää ja tuottavaa liiketoimintaa. Nykyisessä sosiaalisen median vauhdittamassa suosittelutaloudessa huono asiakaskokemus ei karkota vain yhtä asiakasta, vaan siitä saattaa seurata jopa asiakkaiden joukkopako.

Sirte haluaa olla asiakkaan pulssilla hyvin kokonaisvaltaisesti. Menestyvässä yrityksessä työtä onnistuneen asiakkuuskokemuksen eteen tehdään systemaattisesti: jokaisen työntekijän täytyy tietää, miksi asiakas haluaa asioida juuri meidän kanssamme. Jotta tähän päästään, asiakkaan tulee Sirten mielestä olla selvästi nykyistä vahvemmin yrityksen johdon ja hallituksen asialistalla. Vasta sitten asioita saadaan tapahtumaan, eikä työ jää vain puheen tasolle.

Digimaailmassa sujuvasti liikkuva Sirte on hankkinut kannuksensa muun muassa digitalisoinnin, sähköisen asioinnin ja palvelumuotoilun saralla. Nyt hän vetää yrittäjänä asiantuntijaverkostoa, joka lupaa tarjota asiakasyrityksilleen koko sen palvelupaletin, joka tarvitaan asiakkuuskokemuksen mestarisarjaan pääsemiseksi.

Pärjääminen yhä globaalimmassa kilpailussa vaatii meiltä suomalaisilta maailmanluokan osaamista. Siksi Sirte on rantauttanut Suomeen maailmanlaajuisesti toimivan Customer Experience Professionals Associationin (www.cxpa.org) ja kartuttaa nyt asiakasosaamistamme vapaaehtoistyönä Suomen organisaation toiminnanjohtajana (www.cxpa.fi). Tavoitteena on yhdessä varmistaa, etteivät kansainväliset toimijat, mm. verkkokaupat, hotkaise bisnestämme, vaan suomalaisyritykset kukoistavat onnellisten asiakkaiden myötä ja niittävät menestystä niin kotimaassa kuin maamme rajojen ulkopuolellakin.

Teksti: Seija Vennervirta

Sirte Pihlaja, CEO, Customer Experience Optimiser, CCXP

Sirte Pihlaja (Certified Customer Experience Professional) on Suomen ensimmäisen asiakkuuskokemusten suunnittelutoimiston, Shiruten (www.shirute.fi) toimitusjohtaja ja maailmanlaajuisen Customer Experience Professionals Associationin (www.cxpa.fi) toiminnanjohtaja Suomessa. Kansainvälisesti tunnettu alansa huippuasiantuntija, valmentaja, designer ja strategisti neuvoo jo 20 vuoden kokemuksella asiakkuuskokemuksen, myynnin ja brändien kehittämistä isoille kansainvälisille ja kotimaisille yrityksille eri toimialoilla. Hän on kysytty kouluttaja, puhuja, puheenjohtaja ja blogikirjoittaja, joka on totuttu näkemään esiintymässä alan vaikuttajaseminaareissa.

Sirte tuottaa luovia ratkaisuja kokonaisvaltaiseen asiakkuuskokemusten johtamiseen, tutkimiseen, mittaamiseen ja suunnitteluun, asiakaskuunteluun ja maineenhallintaan, tiedolla johtamiseen sekä ratkaisujen konkretisoimiseen palvelumuotoilun keinoin. Shirute auttaa yritysten johtoa ja CX-päättäjiä kehittämään asiakasymmärrystä mm. suositussa Asiakas Ensin -valmennuksessa (www.asiakasensin.fi).

Twitter: @sirteace

LinkedIN: fi.linkedin.com/in/sirte/