Päiväkirja

/>Tervetuloa On Board päiväkirja -sivuillemme.
Täällä kerromme projektin tekemisistä, etenemisestä sekä tapaamisistamme.
9.6.2015
masi1
Saimme apuvoimia kyselylomakkeen sisällön suunnitteluun. Kuvassa Masi 11 v.
 
 
 

5.6.2015

Iiro Jussila ja Tuija x300

Tapasimme Iiro Jussilan ja saimme häneltä erinomaisia vinkkejä kyselyyn. Luvassa on myös Iiron Vieraskynä-teksti ja esittely. Ehkä saamme esimakua Iiron elokuussa ilmestyvästä kirjasta, joka Iiron mukaan antaa eväitä erityisesti asiakasorientoituneiden yritysten hallitustyöhön.

 

 

3.6.2015
Dob2

Directors on Board 3.6. – nyt ensimmäistä kertaa. Mahtava fiilis ja hyvä draivi ryhmätöissä. Saimme juuri sitä, mitä haimme: näkökulmia, kokemuksia, konkretiaa ja esimerkkejä sekä bonuksena oivaltavia kielikuvia orkestroinnista kotisokeuteen. Tästä on tosi hyvä jatkaa!

 

2.6.2015
T&APaljon tapahtuu.
Projektiryhmän kokous, agendalla 3.6 Directors on Board verkostotapaaminen. Lisäksi Seija Vennervirta ja Tuija Koskimäki tapasi Sirte Pihlajan. Seija haastatteli Sirteä ja pian saamme vieraskynien haastattelut luettavaksenne.
Verkkosivustomme kaipaavat jatkuvaa päivittämistä. Hienoa, että olemme saaneet Antti Ilvosen avuksemme huolehtimaan verkkosivujemme ajantasaisuudesta. Kuvassa Tarja ja Antti Ilvonen ja kameran takana Tuija Koskimäki.

27.-29.5.2015
Laivalla Projektiryhmän kolmen päivän seminaari. Tiivistä työskentelyä ja työpäivän päätteeksi rentoa yhdessä oloa. Agendalla 3.6 verkostotapaaminen, projektissa tehtävä kartoitus sekä projektin viestintäsuunnitelma. Mukana Tarja Ilvonen ja Markku Selander (kuvassa), Tuija Koskimäki (kameran takana) sekä Seija Vennervirta, joka oli jäänyt pöydän toiselle puolelle.

25.5.2015
Tarja ja Seppo1
Tapasimme Seppo Kankaanpään aurinkoisissa tunnelmissa! Seppo näkee myös tulevan kyselyn tulokset mielenkiintoisina: hän myös totesi hallitusten olevan kovin erilaisia riippuen yhtiöstä, sen koosta ja iästäkin. Myös B2B voi olla erilainen tästä näkökulmasta kuin B2C-yritys. ”On hyvä että hallituksessa asiakasajattelu nousee uudenlaiseen roolin,” Seppo totesi

Iiro ja Tuija Tapaaminen professori Iiro Jussilan kanssa Lappeenrannan Teknisellä Yliopistolla. ”Asiakaskokemuksen tulisi olla strategiatyön ytimessä. Kuitenkin jopa kuluttajaosuustoiminnassa hallitukset keskittyvät usein byrokratiaan tai teknistaloudellisiin kysymyksiin, eivät asiakaskokemukseen. Olette tarttuneet tärkeään aiheeseen. Suomen nousu edellyttää sitä, että hallitukset tulevat markkinalähtöisemmiksi ja tässä sen prosessin tarkastelu, jossa asiakaskokemus muotoutuu on kaiken ytimessä.” Iiro toteaa.

Tarja ja Kirsi
Tapasimme SMT Oy:n toimitusjohtaja Kirsi Paakkarin kanssa aamukahvin merkeissä maanantaina 25.5.2015. Asiakasajattelu hallituksen työskentelyssä viritti valtavasti hyviä kommentteja ja kysymyksiä. Kirsi korosti asian tärkeyttä ja peräänkuulutti mm. asiakasajattelun ja yrityksen strategisesti tärkeiden mittareiden loogista yhteyttä.

22.5.2015
JR self Tapaaminen Turussa ja keskustelukumppanina tällä kertaa Future Boardin pj. Jaakko Ranta. Yritysten hallitustyöskentely on varmasti muuttumassa, eikä vähiten nuorten hallituslaisten myötä: uutta ja uudenlaista, jatkuvasti oppivaa ajattelua hallituksiin ja hallitustyöskentelyyn.

 

 

 

 

21.5.2015
Martti Silvennoinen 21.5 Tapasimme Tampereella Hallituspartnereiden hallituksen puheenjohtaja Martti Silvennoisen. Projektista tapaamisessa olivat mukana Tuija Koskimäki (kuvassa Martin kanssa) ja Tarja Ilvonen (kameran takana). Keskustelimme projektista, siinä toteutettavasta kyselystä, sen sisällöstä ja kohderyhmästä. Martti totesi mm. kyselyn kohderyhmän eli hallituksissa työskentelevien henkilöiden olevan kovin heterogeeninen ryhmä. Mutta myös eri yritysten hallituksetkin ovat yksilöllisiä: yrityksen ikä, koko ja toimialakin ovat tekijöitä jotka todennäköisesti tulevat tuottamaan erilaisia tuloksia. Mielenkiintoista!

20.5.2015
Projektiryhmä 20.5
Projektiryhmän kokous pidettiin La Torrefazionessa. Agendalla oli verkkosivujemme ylläpidon opastusta sekä haastattelu projektimme tarinasta, mistä siis tämä projekti ja ”POP-Up projekti” -metodi sai alkunsa.

 

 

Tapaaminen Mikko
Lounastapaaminen Mikko Hyttisen kanssa La Famigliassa. Keskustelimme projektin etenemisestä sekä tehtävän kyselyn sisällöstä. Mikko totesi aiheen olevan todella kiinnostavan: on hyvä että suomalaista elinkeinoelämää kehitetään monilla tavoilla. Tulevassa kyselyssä kartoitetaan asiakasajattelua hallitustyöskentelyssä. ”Tuloksista viriää varmasti hyvää keskustelua”, Mikko totesi.

Vastaa